Archinect
anchor

Help me: www.culturebuilding.be - world.culture.building

www.culturebuilding.be

Hallo allemaal!

Ik ben Bram Rumbaut en ben laatstejaarsstudent architectuur aan de PHL. Na een geschreven thesis over culturele diversiteit in relatie tot architectuur, zal dit thema ook het uitgangspunt vormen voor mijn afstudeerontwerp. Meer bepaald is het de bedoeling een wereld-cultuur-gebouw te ontwerpen in Antwerpen, België, waar verschillende culturen elkaar kunnen ontmoeten. Het moet een plek zijn waar cultuur in de ruimste zin van het woord "plaats kan vinden". Maar cultuur...dat ben jij en ik.

Inderdaad, omdat wereldcultuur per definitie "van de wereld is", heb ik besloten dé wereld actief in mijn ontwerpresultaat te betrekken. Het is de bedoeling op een interactieve manier zoveel mogelijk mensen over de hele wereld te laten bepalen hoe mijn gebouw er zal gaan uitzien. Ook jij kan dus een stukje van mijn ontwerp mee bepalen. Hoe? Heel eenvoudig, door 6 simpele vragen te beantwoorden. Schenk hooguit 30 seconden van je tijd en bepaal zo mee hoe mijn gebouw eruit zal zien! Surfen naar www.culturebuilding.be is dus de boodschap.

Hoe meer diversiteit, hoe beter. Aarzel dan ook niet en stuur deze mail even door naar zoveel mogelijk mensen, liefst van overal ter wereld. Zowel de website als deze e-mail is daarom in vier talen beschikbaar. Alvast bedankt voor je medewerking en wie weet komen we elkaar ooit nog eens ergens tegen!

Bram Rumbaut. België - Mei 2006.
--------------------------------------------------------------------------------

Hi there!

I'm Bram Rumbaut and I'm a last year architecture student at the Provinciale Hogschool Limburg, Belgium. After a written thesis on cultural diversity in relation to architecture, this theme will be the starting-point of my design graduation project. In particular it is my intention to design a world-culture-building in the city of Antwerp, Belgium, where all different and interesting cultures can meet each other. It will have to be a multi-space where culture "can take place" in the broadest sense. But culture...that's you and me.

Because worldculture is by definition "of the world", I decided to let the world participate in an interactive way. The objective is to let people from all over the world decide how this building will look like. So you can influence my design as well. How? Well, very easy, just by answering 6 simple questions. Spend only 30 seconds of your time and define how my building will look like! Conclusion: surf now to www.culturebuilding.be

The more diversity, the better. So don't hesitate and forward this email to as much people as you can, preferably from all over the world. Both this email and the website are available in four languages. Thanks in advance for your participation and who knows, one day we'll meet each other somewhere!

Bram Rumbaut. Belgium - May 2006.
--------------------------------------------------------------------------------

Bonjour à tous !

Mon nom est Bram Rumbaut. Je suis étudiant en derniére année d'architecture à la Provinciale Hogeschool Limburg (Haute école provinciale du Limbourg) en Belgique. La diversité culturelle en relation avec l'architecture qui était le sujet de ma thése, est aussi le point de départ de mon projet de fin d'étude. Mon intention consiste plus particuliérement à concevoir un bâtiment de la culture universelle à Anvers en Belgique; un endroit où la culture dans son sens le plus large peut s'exprimer. La culture...c'est toi et moi!

Puisque la culture universelle est par définition mondiale, j'ai décidé d'impliquer un nombre de personnes aussi grand que possible du monde entier de maniére interactive dans la réalisation du projet de mon bâtiment. Toi aussi tu peux donc contribuer à mon projet. Comment? Trés simplement, en répondant à 6 questions faciles. Accorde-moi 30 secondes de ton temps et définis ainsi l'allure finale de sa construction! Conclusion: surfez maintenant sur www.culturebuilding.be

La diversité: plus il y en aura mieux ce sera. N'hesite donc pas à envoyer ce e-mail à le plus possible personnes dans tout la monde. Cet email et le site Web sont disponibles dans quatre langues. D'avance un grand merci pour ta collaboration et - qui sait - peut-être nous rencontrerons-nous un jour!

Bram Rumbaut. Belgique - Mai 2006.
--------------------------------------------------------------------------------

¡Hola!

Me llamo Bram Rumbaut y soy un estudiante en el último año de arquitectura a la Provinciale Hogeschool Limburg, Bélgica. Después de una tesis sobre la diversidad cultural en relación con la arquitectura, este tema también formará la base de mi proyecto de diseño final. Más en concreto quisiera diseñar un edificio cultural-mundial en Amberes, Bélgica, donde diferentes culturas puedan encontrarse. Tiene que ser un sitio donde la cultura en el sentido más amplio puede 'tener lugar'. Pero la cultura...somos tú y yo.

Efectívamente, visto que la cultura mundial por definición es "del mundo", he decidido envolver al mundo en mi proyecto en una manera interactiva. El propósito es que el mundo entero pueda determinar el diseño de mi edificio. Tú también puedes dar tu opinión. ¿Cómo? Pues muy sencillo, solo tienes que contestar a 6 preguntas>. ¡Dedique 30 segundos y puedes influir el diseño de mi edificio! Conclusión: visita ahora www.culturebuilding.be

Más diversidad, el mejor. No vacile y no remita tan este email a tanta gente como usted puede, preferiblemente de todo sobre el mundo. Este email y el Web site están disponibles en cuatro idiomas. ¡Muchas gracias por tu colaboración y ojalá nos vemos!

Bram Rumbaut. Bélgica Mayo 2006.

 
May 18, 06 6:18 am

i did it!

i'm now fully expecting bram's project to be a big, somewhere-between-sage-and-lime green, very provocative (but intimate) [something], sited in the u.s. or outside the u.s.

May 18, 06 7:27 am  · 
 · 

Block this user


Are you sure you want to block this user and hide all related comments throughout the site?

Archinect


This is your first comment on Archinect. Your comment will be visible once approved.

  • ×Search in: