Archinect
Daniela Scanu

Daniela Scanu

Gallarate, IT

 

About 

I am a Master graduate in Architecture ready to begin new professional experiences.
I’ve a Scientific High School Diplom achieved at the L. Da Vinci High School of Gallarate.
I’m a Pool Lifeguard and a Swimming instructor. This experience allowed me to develop the ability to relate and to assume positions of responsibility. I got my bachelor’s degree in Science of Architecture at the Polytechnic of Milan with honors and now I’m close to obtain the master degree.
During these years I have developed the ability to carry out team project and to organize work.
I have a great passion for what I do, I’m dynamic, creative, flexible and looking for new professional experiences that give me the opportunity to improve skills i have gained in these university years.
I’m interested in painting, graphic, object and jewel design addition to any other thing that allows me to use creativity.

Laureata Magistrale in Architettura pronta per iniziare nuove esperienze professionali.
Mi sono diplomata al Liceo scientifico Leonardo da Vinci di Gallarate con votazione finale 100/100.
Ho ottenuto il brevetto di Assistente Bagnanti e Istruttrice di nuoto, l’esperienza in questo settore mi ha permesso di sviluppare ottime capacità di relazione e di assumere ruoli di responsabilità.
Ho ottenuto la laurea di primo livello ed in seguito magistrale in Architettura al Politecnico di Milano con il massimo dei voti.
Dal punto di vista professionale ho una grande passione per quello che faccio, mi considero una persona dinamica, creativa e flessibile, volta alla ricerca di nuove esperienze professionali che possano darmi possibilità di accrescere e valorizzare ulteriormente le capacità e le esperienze che ho maturato in questi anni universitari.
Ho una particolare predisposizione per l’apprendimento di programmi per la progettazione e l’adattamento ai diversi ambienti di lavoro. Durante gli anni universitari ho sviluppato ottime capacità di lavorare in Team e di organizzazione del lavoro.
Sono una ragazza molto socievole, mi piace tenermi aggiornata e mi incuriosiscono tutte le novità. Mi interesso di pittura, grafica, progettazione di oggetti e gioielli aggiunta ad ogni altra cosa che mi permetta di utilizzare creatività.

Employment 

Ecoarch studio, Varese, IT, Coworker

May 2013 - May 2013
 

ECOweek, Milan, IT, Workshop

Sep 2011 - Sep 2011
 

Silvia De Risi Architect, Gallarate, IT, Internship

Sep 2009 - Nov 2009
 

Nuoto Club, Gallarate | Residence “La Fornace”, Mercallo, Gallarate, IT e Mercallo, IT, Pool Lifeguard, Swimming instructor

Jun 2006 - May 2007
 

Education 

Politecnico di Milano, Milan, IT, MArch, Master degree

Master Degree in architecture,
Thesis: "Le torri di Velate". Supervisors: Pierluigi Cerri, Lola Ottolini, Federico Bucci
Vote: 110/110

Sep 2010 - Apr 2013
 

Politecnico di Milano, Milan, IT, BArch, Degree

Degree in Architecture, vote: 110/110

Sep 2007 - Sep 2010
 

Scientific High School Diplom, Gallarate, IT, High School, Scientific

Sep 2002 - Jul 2007
 

Areas of Specialization 

Skills